Hoe word je een leidinggevende waar mensen van houden?

Hoe word je een leidinggevende waar mensen van houden? Het antwoord is:Als je prioriteit geeft aan het zien van mensen, zullen ze je mensen je volgen waarheen jij ze ook leidt. “We gaan ervoor!” Toen ik dat hoorde op mijn tweede dag als verkoper, bevroor ik. Enschede 2004. Net begonnen en meteen een trainingsdag met…

10 factoren die jou een goede leider maken

10 factoren die jou een goede leider maken. Als je een succesvolle organisatie wilt hebben, heb je mensen nodig met juiste leiderschapsvaardigheden. Je hebt sterke leiders nodig om je organisatie succesvol te maken. Zonder duidelijke visie of sterk leiderschap is het heel moeilijk om teamambities of organisatiedoelstellingen waar te maken. Wat zijn sterke punten en…

4 basisbehoeften die spelen bij conflicten

Er zijn 4 basisbehoeften die spelen bij conflicten. Laten we dit artikel beginnen met een onderscheid te maken tussen interne conflicten en interpersoonlijke conflicten. Beide soorten van conflict kunnen naast elkaar voorkomen of elkaar versterken. Interne conflicten zijn conflicten in jezelf. Deze conflicten weerspiegelen het verschil tussen wat je werkelijk voelt en wat je eraan…

Effectief leiderschap en emotionele intelligentie

Effectief leiderschap en emotionele intelligentie. Hoe kom je van de basis van emotionele intelligentie tot meesterschap? Emotionele intelligentie kent vijf basisgebieden van meesterschap. Dat zijn: Je gevoelens kennen en ze gebruiken om levensbeslissingen te nemen waarmee je kunt leven. In staat zijn om je emotionele leven te beheren zonder erdoor gekaapt te worden. Niet verlamd…

Leiderschap en management

Leiderschap en management. Hoewel sommige mensen de termen leiderschap en management als synoniemen beschouwen, moeten de twee worden onderscheiden. In feite kunnen er leiders zijn van volledig ongeorganiseerde groepen. Aan de andere kant kunnen er managers zijn, zoals hier bedoeld, die alleen maar georganiseerde structuren kunnen creëren. Managers die uitsluitend gefocust zijn op het beheersen…

Delegeren waarom zou je?

Delegeren waarom zou je dat doen? Je hebt een ongebruikelijke ontdekking gedaan: aan het eind van de dag is er nooit genoeg tijd over. Het gevolg is natuurlijk dat je lijst met belangrijke dingen die je moet doen nooit kleiner wordt. In elke organisatie kan de takenlijst van de CEO oneindig groeien. Dan komt de…